Rappens Lada – Kalmars nya ultimata kickoffcenter

Vill ni göra något nytt? Vill ni ha kul? Vill ni ha stället för er själva? Ni har hittat rätt!

Välkomna till vårt egna ställe

I Kalmar ligger Didgeridoo event & aktivitets lager och kontor. Didgeridoo kör land och rike runt, hårt nischade inom mobila aktiviteter för grupper och event. Parallellt med att vi under 10 år har byggt upp företaget har vi hela tiden väntat på ett ställe, rätt ställe, till att göra till vårt eget.

2013 hittade vi det, vår lada, och sedan dess har vi förfinat den till att nu erbjuda heldagskoncept med aktiviteter, mat, utmaningsrum och rätt känsla.

Kom och tävla, vinn, ät gott, ha sjukt kul och njut av Kalmars vackraste kvällssol ute på verandan. Här erbjuder vi aktivitetskoncept från 15 pers och helhetskoncept från 25 pers och uppåt.

Didgeridookonferens – skapar gemenskap

Med sina fantastiska utomhusytor och lättillgängliga inomhusytor passar anläggningen Rappens Lada tillsammans med vår hotellpartner i Kalmar alldeles ypperligt för vårt egna konferenskoncept ”Didgeridookonferens”.

Med våra aktiviteter och engagerade ledare vill vi skapa rotation i gruppen och ge er skratt tillsammans med nya kollegor och vänner, detta i motsats till hur det lätt kan bli; att alla hamnar vid sina vanliga bord och vanliga sällskap.

Reaktionerna vi har fått från grupper som bokat hela Didgeridookonceptet med både eftermiddagsaktivitet (typ storfemkamp) och framför allt mingelaktiviteten ”Mingel Bonanza” har varit överväldigande. Läs mer om innehållet genom att följa länken nedan.

Konferenskoncept ”Didgeridoo”

Vill ni ha känslan av att ha släppt garden, lärt känna varandra och skrattat ihop efter konferensen? Välj "Didgeridookonferensen" med aktiviteter, relax och framförallt kvällens höjdpunkt "Mingel Bonanza".

Lämpliga aktiviteter vid Rappens Lada

Följande aktiviteter har vi på Didgeridoo valt ut då dem passar extra bra här. Ni är inte begränsade till dessa aktiviteter utan kan välja fritt till definierat värde bland våra gruppaktiviteter. Vår idé vad gäller mobilitet är allt vi erbjuder ska gå bra att sätta upp vart som helst så det mesta går att lösa. Sjöar och hav rår vi dock än så länge inte på :).

Femkamp för stora grupper

Vårt flaggskepp, storfemkampen är framtagen för grupper över 50 pers. Engagerar hela sällskapet, färdigt res på 2 h. Kör över hela Sverige med fantastiska vitsord. Pris: 400 kr/pers + moms

Lådbilsbygge och rally

Ni får samma förutsättningar att bygga en unik lådbil för stundande tävling. Entusiasmen är stor och ofta förvånar kollegans finurliga uppfinningsrikedom. Pris 645 kr/pers ex moms

Vanliga frågor

Vad gör man om det regnar?

Då är då så himla bra att vi har en inomhusyta på 20×20 m att använda för aktiviteter.

Lantligt, roligt och personligt

På denna anläggning är fokus på att ha roligt. Från dess att du kommer hit till att du åker hem!

Antal sittande matgäster

Lokalen är anpassad och godkänd för sällskap på upp till 150 personer.

Kalmars vackraste kvällssol!

Ni kommer att få skoj!

event-aktivitet-festivaler-kickoff-folder
Ladda ner ett infobladSe mer förslag på aktiviteter

Referenser

  • Vi skrattade gott igår och alla var med och mkt nöjda efteråt. Riktigt bra ordnat.

    Mvh

    Mats

    Mats W Profil Hotels, Kalmar
  • Vår utmaning var att två kulturer från olika bolag och länder skulle träffas för första gången på en personalsammankomst. Vi valde Didgeridoo och femkampen som genomfördes på Stufvenäs Gästgifveri. Det var ett lyckokast. Bra introduktion av ledarna, väl genomtänkt lagom svåra delmoment där både fysiska och mentala förmågor sattes på prov.

    Alla kunde vara med på de grenar som passade bäst. Det blev många skratt, gemenskap och samarbete över gränserna. Tack för en mycket väl genomförd aktivitet som gjorde att vi kom närmare varandra. Jag kan varmt rekommendera femkamp till de som vill skapa gemenskap och laganda.

    Lena Ovesson Spring Systems, Torsås
  • Hej Christopher! Vill tacka för ert arrangemang på vårt event i lördags, vi och våra kunder är så nöjda! Stort tack till Johan och Andreas!

    Ann F Da Vinci Management
  • Vi var väldigt nöjda med aktiviteterna.

    Dag 1  var det regnigt och således kunde endast ett begränsat antal personer deltaga i de aktiviteter som ni anordnade (mycket bra dock med de välvda tälttaken som skyddade deltagarna från regn).

    Dag 2  var vädret Ok och aktiviteterna var klart förbättrade då det var flera aktiviteter som gjorde att fler deltagare var engagerade i övningarna före rotation (som tex Sumofotboll istället för sumobrottning).

    Erik och hans Team var bra på ett pedagogiskt sätt instruera deltagarna. Kanonbra arrangemang att på ett smidigt sätt engagera 80 personer under 1 ½ timma.

    Vilket var en bra brytning ifrån våra övriga övningar under dagen.

    Tack för ett bra arrangemang !

    Niklas Olsson Manager MBHI Scania, Oskarshamn
  • Tack själva, vi är helnöjda! Det va riktigt roligt att testa alla 5 aktiviteterna. Det passade oss som handen i handsken.
    Har verkligen inget att klaga på.
    Kommer med säkerhet kontakta er fler ggr 🙂
    Mvh Sofie
    Sofie N Kalmar
  • Tack för er proffsighet och underbara service!

    Ha en trevlig helg!

    Väl mött på Stufvenäs Gästgifveri

    Aleksandra, Kalmar Reception, Stufvenäs Gästgifveri
  • Hej! Ville bara säga tack och att det var verkligen populärt med racing-simulatorerna! Hoppas att det gick bra att hämta allt också. Med Vänliga Hälsningar Fredrik

    Fredrik H Växjö Kommun
  • Hej !

    Tack för aktiviteten i helgen, funkade mycket bra och var uppskattat av alla.

    En mycket trevlig anställd från er som gjorde ett bra jobb

    Mats M Liljas personbilar AB, Kalmar
  • Hej!
    Det var ett mycket lyckat event!
    Tack så hemskt mycket blev skitbra! 🙂
    Mvh Emil och Theo

    Emil och Teo Framtidsföreningen, Jönköping
  • Vi hade det väldigt trevligt i lördags under svensexan. Alla var supernöjda med aktiviteterna, nästan alla ville köpa en segway sen 🙂 Jag fick känslan av att alla skulle kunna tänka sig att göra om det igen, så ni kommer nog att finnas i tankarna när folk som var med ska arrangera egna saker i framtiden. Tack för ett bra bemötande.

    John S Svensexa